Dokumenty potrzebne do załatwienia sprawy w MZWiK

Podpisanie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków

Nowy odbiorca - osoba fizyczna

  • Wniosek o zawarcie umowy na zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków.
  • Mapa inwentaryzacji powykonawczej przyłącza (w przypadku jej braku – Oświadczenie o dostarczeniu mapy inwentaryzacji powykonawczej przyłączy).
  • Do wglądu: dokument tożsamości, dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (wypis z księgi wieczystej lub wypis z rejestru gruntów lub odpis aktu notarialnego lub umowa najmu lub umowa dzierżawy lub postanowienie sądu).

Nowy odbiorca - osoba prowadząca działalność gospodarczą

  • Wniosek o zawarcie umowy na zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków.
  • Mapa inwentaryzacji powykonawczej przyłącza (w przypadku jej braku – oświadczenie o dostarczeniu mapy inwentaryzacji powykonawczej przyłączy)
  • Do wglądu: dokument tożsamości, dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (wypis z księgi wieczystej lub wypis z rejestru gruntów lub odpis aktu notarialnego lub umowa najmu lub umowa dzierżawy lub postanowienie sądu), w przypadku spółek: umowa spółki.
  • Wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub KRS.
  • Decyzja o nadaniu numeru NIP.
  • Decyzja o nadaniu numeru REGON.

Przepisanie umowy na nowego właściciela w związku ze śmiercią dotychczasowego odbiorcy

  • Wniosek o zawarcie umowy na zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków.
  • Wniosek o przepisanie wodomierza w związku ze śmiercią dotychczasowego odbiorcy.
  • Do wglądu: dokument tożsamości, dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (wypis z księgi wieczystej lub wypis z rejestru gruntów lub odpis aktu notarialnego lub umowa najmu lub umowa dzierżawy lub postanowienie sądu), akt zgonu dotychczasowego odbiorcy.

Przepisanie umowy na nowego odbiorcę w związku ze zmianą właściciela nieruchomości

  • Wniosek o zawarcie umowy na zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków.
  • Do wglądu: dokument tożsamości, dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (wypis z księgi wieczystej lub wypis z rejestru gruntów lub odpis aktu notarialnego lub umowa najmu lub umowa dzierżawy lub postanowienie sądu).
  • W przypadku rozliczenia na podstawie wskazań wodomierza: wniosek
    o rozwiązanie umowy na mocy porozumienia stron wraz z protokołem zdawczo-odbiorczym.
  • W przypadku rozliczenia ryczałtowego: Wniosek o rozwiązanie umowy.

Dodatkowo, w Biurze Obsługi Klienta można złożyć wniosek o wystawianie faktur pro forma. Natomiast aby otrzymywać faktury drogą elektroniczną, należy je aktywować poprzez konto w e-BOK.