Dokumenty potrzebne do załatwienia sprawy w MZWiK
Nowy odbiorca - osoba fizyczna
- Wniosek o zawarcie umowy na zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków.
- Mapa inwentaryzacji powykonawczej przyłącza (w przypadku jej braku – Oświadczenie o dostarczeniu mapy inwentaryzacji powykonawczej przyłączy).
- Do wglądu: dokument tożsamości, dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (wypis z księgi wieczystej lub wypis z rejestru gruntów lub odpis aktu notarialnego lub umowa najmu lub umowa dzierżawy lub postanowienie sądu).
Nowy odbiorca - osoba prowadząca działalność gospodarczą
- Wniosek o zawarcie umowy na zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków.
- Mapa inwentaryzacji powykonawczej przyłącza (w przypadku jej braku – oświadczenie o dostarczeniu mapy inwentaryzacji powykonawczej przyłączy)
- Do wglądu: dokument tożsamości, dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (wypis z księgi wieczystej lub wypis z rejestru gruntów lub odpis aktu notarialnego lub umowa najmu lub umowa dzierżawy lub postanowienie sądu), w przypadku spółek: umowa spółki.
- Wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub KRS.
- Decyzja o nadaniu numeru NIP.
- Decyzja o nadaniu numeru REGON.
Przepisanie umowy na nowego właściciela w związku ze śmiercią dotychczasowego odbiorcy
- Wniosek o zawarcie umowy na zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków.
- Wniosek o przepisanie wodomierza w związku ze śmiercią dotychczasowego odbiorcy.
- Do wglądu: dokument tożsamości, dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (wypis z księgi wieczystej lub wypis z rejestru gruntów lub odpis aktu notarialnego lub umowa najmu lub umowa dzierżawy lub postanowienie sądu), akt zgonu dotychczasowego odbiorcy.
Przepisanie umowy na nowego odbiorcę w związku ze zmianą właściciela nieruchomości
- Wniosek o zawarcie umowy na zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków.
- Do wglądu: dokument tożsamości, dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (wypis z księgi wieczystej lub wypis z rejestru gruntów lub odpis aktu notarialnego lub umowa najmu lub umowa dzierżawy lub postanowienie sądu).
- W przypadku rozliczenia na podstawie wskazań wodomierza: wniosek
o rozwiązanie umowy na mocy porozumienia stron wraz z protokołem zdawczo-odbiorczym. - W przypadku rozliczenia ryczałtowego: Wniosek o rozwiązanie umowy.
Dodatkowo, w Biurze Obsługi Klienta można złożyć wniosek o wystawianie faktur pro forma. Natomiast aby otrzymywać faktury drogą elektroniczną, należy je aktywować poprzez konto w e-BOK.